Monday, August 29, 2011

Kau pikir aku tak letih?

Kau pikir aku tak letih?
: aulsoemitro

Kau pikir aku tak letih?
Melotot menatapmu,
Bersinar untukmu
Berdiri
Tanpa boleh terduduk
Ataupun tertidur
Bahkan sekejap berkedip

Setiap malam
Setiapkau melamun di bingkai jendela
Hingga kau terpejam
Hingga kau pentas di alam mimpi
Yang kau karang sendiri
Dengan entah atau tetapi
Tanpa henti hingga pagi

Kau pikir aku tak letih?
Sebagai tiga puluh hari penantianmu
Kurangh lebih
Sedatangnya aku yang ada hanya hujatan
Akan rasa kesakitan
Atau sebuah keluhan
Kala kuterlambat menghampirimu
Selepas bercinta puaskan birahi
Hewani atau manusiawi

Akulah yang kau panggil Bulanmu
Hadir di saat tergelapmu.
Memberimu teman saat sepi
Saat hening seolah menikam
Dengan belati penyesalan.

No comments:

Post a Comment